piątek, 2 stycznia 2015

Siostra - recenzja książki

Siostra 
Tytuł: Siostra
Autor: Mary Hooper
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 284



Trud biednej dziewczyny w XIXw.


  Jest rok 1861. Pozbawiona skrupułów i bezwzględna rodzina Unwinów zbudowała swoje imperium na śmierci i żałobie. Liczą się dla nich tylko pieniądze nie zważając na szkody, które wyrządzając, by je zdobyć. Nie cofną się przed niczym, aby pozbawić spadku dwie sieroty, siostry - Grace oraz Lily. Dziewczyny desperacko walczą o przetrwanie zdane wyłącznie na siebie. Kiedy Grace zmuszona jest zatrudnić się u Unwinów jako zawodowa żałobnicą otacza je sieć intryg, o których nie miały pojęcia, a niebezpieczeństwo czyha na nie za rogiem.

  Siostra nie jest książką fantastyczną jeżeli chodzi o gatunek, który zwykle czytam, ale jest fantastyczna jeśli chodzi o treść. Jest pełna intryg i intryguje czytelnika podczas czytania. 

  Grace i Lily są sierotami, które same muszą siebie utrzymać. Ich matka umarła, a ojciec wyjechał za pieniędzmi mówiąc, że wróci jednak tak się nie stało. Grace ma 16 lat, a Lily 17 jednak to ta pierwsza musi się opiekować tą drugą, ponieważ Lily ma umysł dziecka i kiedy czytałem tą książkę nie patrzyłem na nią jak na siedemnastoletnią dziewczynę tylko jak na małą dziewczynkę z laleczką w rękach.
  Książka jest pisana w trzeciej osobie, więc możemy być świadkami wydarzeń, w których nie uczestniczy główna bohaterka - Grace. Jest ona dziewczyną bardzo poszkodowaną przez los. Tak na prawdę jako dziecko - bo szesnastolatki nie można jeszcze nazwać osobą dorosłą - musi utrzymywać siebie i siostrę. Dziewczęta mieszkają w rozpadającym się budynku zabitym deskami. Ich szafa składa się z jednego zniszczonego kompletu ubrać, a na życie zarabiają sprzedając rukiew. Jednak to co bardzo podoba mi się w jej postawie jest to, że tak łatwo się nie poddaje. Nie siada i nie płacze bezczynnie mimo nie kończących się ku temu powodów tylko próbuje znaleźć jak najlepsze rozwiązanie z sytuacji dla siebie i Lily. Jest bardzo silną bohaterką, a biorąc pod uwagę rzeczy, które ją spotkały godne podziwu jest to, że jeszcze się nie załamała. Zdecydowanie plusem jest to, że nie jest postacią, która lamentuje nad sobą - przynajmniej nie na głos - i nie niszczy to tej książki.
  Bardzo mi się ona spodobała. Dziewczyna, która została nieodwracalnie skrzywdzona przez los, a która darzy swoją siostrę tak wielką miłością mimo problemów, które potrafi jej sprawić. 

  Jestem pod wielkim wrażeniem umiejętności pisarskich autorki. Podczas czytania bardzo podobało mi się to jak Pani Hooper potrafiła łączyć ze sobą wątki, usiała sieć intryg i stworzyła tak dobrą fabułę. 
  Książka nie należy do najdłuższych i fajnie się ją czyta co jest niewątpliwie kolejnym jej atutem. 

  W tej książce spotkamy się ze skrajnymi bohaterami. Jedni z nich zrobią wszystko dla pieniędzy, a inni potrafią pomóc bezinteresownie dopiero co poznanej osobie. 
  Rodzina Unwinów - której nie brakuje środków do życia, a nawet mają ich nad to - są w stanie poświęcić przyszłość dwóch młodych dziewczyn, aby się wzbogacić. 
  Na szczęście są w tej książce i dobrzy bohaterowie, ale podczas czytania zastanawiałem się czy autorka czegoś nie wywinie i nie zaskoczy nas zdradą ze strony pozornie zaufanych ludzi.

  Jak już pisałem powyżej - książka bardzo mi się spodobała mimo tego, że jest całkiem inna od tych, które zazwyczaj czytam.
  Może tak jak i mnie przeraża was czasem, gdy w opisie książki pojawiają się daty takie jak przy tej - rok 1861 - jednak niech was to nie zrazi, bo ta powieść jest warta przeczytania.

  Ciekawym zabiegiem jest to, że na początku prawie każdego rozdziału pojawia się notka z nim związana np; fragment gazety, ogłoszenie czy slogan. 





 Dajcie znać czy będziecie chcieli przeczytać tę książkę :)
Jeżeli chcielibyście się z nią zapoznać to polecam ofertę na stronie taniaksiazka.pl (nie, to nie jest ,,lokowanie produktu'', szczerze uważam, że to dobra oferta) gdzie możecie kupić tą książkę za niecałe 10zł.
Siostra - taniaksiazka.pl

Zobacz także:
 Zostań, jeśli kochasz Ostatni Olimpijczyk Kosogłos

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię czytać książki, których akcja osadzona jest w XIX wieku. "Siostra" idealnie wpasowuje się w moje gusta czytelnicze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki z silnymi bohaterkami w roli głównej, więc może sięgnę kiedyś po tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mhm nigdy wcześniej o tej pozycji nie słyszałam, ale powiem szczerze ze mnie zaciekawiłeś :) Jak będę miała okazję to z pewnością sie skusze, bo ostatnio lubie ksiazki ktore zawierają jakies intrygi czy tajemnice ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam ją ostatnio w bibliotece, więc może jak będę tam następnym razem to ją wypożyczę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za tą recenzję, jestem bardzo ciekawa tej książki, szczególnie,że widziałam ją w promocji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze bardzo :) myśle, że warto sie w nią zaopatrzyć

      Usuń
  6. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award! więcej szczegółów tutaj:
    http://isabellaopowiada.blogspot.com/2015/01/ach-te-nominacje.html

    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń