piątek, 9 stycznia 2015

Dotyk Julii - recenzja książki

Dotyk Julii
Tytuł książki: Dotyk Julii
Seria: Dotyk Julii
Autor: Tahereh Mafi
Wydawnictwo: Moondrive (Otwarte)
Ilość stron: 330


Mój dotyk zabija
Mój dotyk to moja siła
  
  Zostałam przeklęta Mam niezwykły dar
Jestem potworem Mam nadludzką moc
Jestem narzędziem zniszczenia Będę walczyć o miłość

  Julia ma niezwykły dar, który jednocześnie jest dla niej przekleństwem. Potrafi zabić swoim dotykiem. Ludzie z Komitetu Odnowy - ,,organizacji'', która chce zmienić cały świat i stworzyć go od podstaw - chcą wykorzystać ją nadludzką umiejętność do osiągnięcia swoich celów. Jednak Julia pierwszy raz w życiu postanawia się zbuntować, bo u swego boku ma kogoś kogo kocha. 

  Kiedy w ogóle dowiedziałem się o czym jest ta książka to bardzo chciałem ją mieć. Ogromnie spodobał mi się pomysł wykreowania głównej bohaterki na osobę, której dotyk zabija. Sam chciałem coś takiego napisać, już zajęte. 
  Tą książkę czytałem jakby na dwa razy dlatego, że najpierw przeczytałem 130 stron, a dopiero po kilku miesiącach - w czasie mojego pierwszego ReadWeek'u - przeczytałem kolejne 200. Pewnie gdyby nie to powieść bardziej, by mi się spodobała, ponieważ w znaczącym stopniu utraciłem klimat, który jest dla mnie tak bardzo ważny.

  Uważam, że Julia jest bardzo osobliwą postacią, która przez swoją umiejętność wiele straciła. Przez rzeczy, które wydarzyły się w jej dzieciństwie i przez to jak wygląda jej życie obecnie jest ona odizolowana od świata zewnętrznego i nie wie jak powinno wyglądać normalne życie. Może je sobie tylko wyobrażać. 
  
  W serii Dotyk Julii żyjemy w świecie, w którym ptaki zaczynają być legendą. To, że jakieś stworzenie kiedyś mogło latać wydaje się nieprawdopodobne. Podoba mi się jak autorka to wykreowała.


Wątek miłosny - który oczywiście jest w tej książce - był ciekawie poprowadzony. Czasami miałem co do niego wątpliwości czy to aby na prawe jest miłość obustronna. 
  Niestety usłyszałem już coś mniej więcej jak to się potoczy, ale bez konkretów. 

  Ostatnie rozdziały książki sprawiły, że trochę inaczej zacząłem patrzeć na tę historię. Kiedy dowiadujemy się pewnej części prawdy. Jestem ciekawy jak autorka teraz to rozwinie.
  Skoro już przy zakończeniu książki jesteśmy - brakowało mi momentu kulminacyjnego. Akcja w tej książce niewątpliwie była jednak przy końcu nie czułem wielkiego dreszczu emocji. To co czułem jest bliższe spokojowi i ciekawości. Jednak nadal pozostaje dobrze. 

  Biorąc pod uwagę oprawę wizualną książka - według mnie - jest super wydana, jak na wydawnictwo Otwarte przystało. Mój egzemplarz wygląda jakby był ledwo co z drukarni. (Jednak wiadomo - ja jestem strasznie przewrażliwiony na punkcie stanu książki, więc i czytałem ostrożnie i delikatnie się z nią obchodzę). Raczej nie radziłbym jednak wsadzać do plecaka. Podczas czytania ważna jest czcionka, a ta tutaj sprawia, że powieść czyta się szybko i przyjemnie. Czasami aż się dziwiłem, że jestem już na takiej liczbie stron. 

  Książkę niewątpliwie polecam. Jest ciekawa, szybko się ją czyta, a bohaterowie są naprawdę różnoracy i oryginalni. Myślę, że może spodobać się dla wielu osób :)

Koniecznie dajcie znać czy podoba wam się ta książka - jeżeli ją czytaliście - lub czy planuje zapoznać się z historią Julii.

W tym miesiącu mam zamiar przeczytać drugi tom tej trylogii - Sekret Julii, który otrzymałem od wydawnictwa Otwartego, więc recenzja może pojawić się jeszcze w styczniu lub na początku lutego. 

A tymczasem...
CZYTELNICZEGO DNIA ŻYCZĘ!!!

Zobacz także:
 Siostra Zostań, jeśli kochasz Ostatni Olimpijczyk

18 komentarzy:

  1. Aż boimy się przeczytać tę książkę. Bo raz jedna Julia dotknęła Huberta i dwa lata bał się, że zostanie ojcem.
    Zapraszamy na naszego nowego bloga: blotodlazuchwalych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Po tych słowach jak najbardziej chcę się zapoznać z historią Julii. Podoba mi się ten pomysł, że dotyk zabija :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Całą trylogię uwielbiam , chociaż tom drugi moim zdaniem jest najsłabszy . Za to tom trzeci jest niesamowity , idealne zakończenie trylogii ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam całą serię i polecam serdecznie dalsze tomy-zdecydowanie warto wytrwać w czytaniu! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niewątpliwie moja ulubiona książka! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. A mnie jakoś książka nie porwała i nie jestem pewna, czy sięgnąć po kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
  7. I kolejna książka na liście przeczytać... nie wiem kiedy się z tym wyrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cie rozumiem. Ta lista nie ma końca! :)

      Usuń
  8. Uwielbiam tą serię. ale nie jest moją ulubioną. Czekam na coś konkretniejszego :)
    PS. Warner rządzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiele osób mówi, że Warner jest super, a ja jeszcze nie wiem dlaczego. Nic nie mów! :)

      Usuń
  9. Bardzo podobał mi się dotyk Julii, jak i drugi tom. Teraz poluje na ostatnią część. Mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja strasznie chcę to przeczytać i już wypożyczyłam z biblioteki, tylko czekam na trochę czasu

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już przeczytałam, wszystkie 3 części + dodatek :)
    Warner najlepszy ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne książki ;)
    I oczywiście Warner <3 haha

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam całą serię i jestem oczarowana :) Szczególnie ciekawy wątek miłosny, który bardzo mnie zaskoczył. Pierwszy raz doświadczyłam czegoś takiego , żebym przestała lubić jednego, a zaczęła innego chłopaka :p naprawdę genialna, ostatnia część najlepsza. Polecam też dodatek "Julia- trzy tajemnice". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale dodatek najlepiej przeczytać na koniec... :P

      Usuń
  14. Właśnie zaczęłam czytać tę książkę, jestem ciekawa moich odczuć po niej.

    OdpowiedzUsuń